Om als kenniseconomie te kunnen blijven gelden, moet Nederland het fundament voor innovatie te versterken. Uit een rapport van TNO en The Hague Centre for Strategic Studies, blijkt dat dit fundament bij het onderwijs ligt. Talent Entrepeneur Richard van der Lee haakt hierop in en stelt dat het fundament al in het primair onderwijs wordt gelegd. Dat kan met beleid waarmee jonge mensen worden geprikkeld tot het genereren van vernieuwende en creatieve ideeën. Daarmee dragen ze op de lange termijn bij aan een innovatieve kenniseconomie. Bijcollege ondersteunt de visie dat talentontwikkeling niet vroeg genoeg kan beginnen. Wij gaan steeds op zoek naar werkvormen waarmee talent en creatieve ideeën boven komen drijven. Wij geloven dat de verantwoordelijkheid om een kennissamenleving te genereren niet enkel bij de overheid ligt. De verantwoordelijkheid ligt bij ons allemaal en Bijcollege neemt deze graag.
Bronnen:

Van der Zee et al. (2012), De Staat van Nederland Innovatieland 2012. The Hague Centre for Strategic Studies (HCSS) en TNO / Amsterdam University Press

Innovatie-economie? Begin met het faciliteren van talent in onderwijs! www.managersonline.nl. Geraadpleegd op: 3 juni 2013.